تو عکس هایی که ضمیمه این پست شده با یک عیب رایج تو دستگاه هایی که سیستم مکانیکی دارن آشنا میشید و اونم سرویس قسمت های مکانیکی و اپتیکی هست آشنا میشید😎😉 (با اینکه محفظه اتورفرکتومتر ها معمولاً جوری بسته میشه که گرد و خاک پرز داخلش نفوذ نکنه ولی کاملأ ایزوله نیست و باز نیاز به سرویس داره البته فقط همین یک مورد نیست …
دستگاه با ایراد عدم حرکت لنز تحویل گرفته شد که اولین چیزی که باید بررسی بشه مشخصا خرابی موتور و سرویس اجزا هست که بررسی شد موتور لنز از نوع استپ موتور ۵سیمه بود که بررسی شد سالم بود و مسیر ارتباطی کابل هم به همین صورت و اینکه کمی داخلش خاک گرفته بود که با پمپ باد باید تمیز بشه و احیانا اگه نیاز بود با وازلین کمی محور موتور های و قسمت های مکانیکی چرب بشه در صورتی که کثیف بود و جرم داشت حتما قبلش باید جرمش گرفته بشه.نکته : اجزای مکانیکی رو باز نکنید تا جای ممکن چون محل قرارگیری اونها بشدت مهمه حتی اگه کثیف هست آروم و با حوصله تمیز کنید تا مشکلی برای دستگاه پیش نیاد و دردسر های کالیبره مجدد رو نداشته باشید.بعد ازاون دوباره تست میگیریم و میبینیم که همون خطا کماکان هست.تو این مرحله میریم سراغ برد کنترل که تو اسلاید ۵ هست و سیمها رو دنبال میکنیم میرن به اون ای سی که دورش خط کشیدم که دیتاشیت رو میگیریم و بررسی میکنیم و میبینیم که تغذیه رو پایه ها هست و ورودی دیتا هم داریم ولی خروجی نداره ولی ای سی مشابه بغلی داره خروجی پالس رو میده که شک میکنیم بهش و درش میاریم و با ای سی نو عوض میکنیم و 🤩🤩 دستگاه درست میشه🤗👌🤞.
بازم مثل هرسری میگم همیشه سعی کنید مرحله به مرحله جلو برید و از چیزهای جزئی و پیش پا افتاده شروع کنید.مطمینم که میتونید عیب دستگاه رو برطرف کنید.✌️👌🌹
.
Auto refractor meter
ساخت ژاپن
Made in Japan 🇯🇵
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you accept this policy as long as you are using this websiteAcceptView Policy