تعمیر پالس اکسی متر

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی:
▶️ سلام به همراهان گرامی. یک آموزش کوتاه و مختصر براتون آماده کردیم این هفته. با ما همراه باشید.
.
تو عکس هایی که ضمیمه این پست شده با یک عیب رایج تو دستگاه ها (مثلاً پالس اکسی متر) آشنا میشید😎😉 این پست هم راجع به lcd دستگاه هست و یکی از موارد تو این پست بررسی میشه. در ادامه پست های قبلی که راجع به برطرف کردن عیب نمایشگر ها بوده.
دستگاه با نقص عدم روشن شدن lcd میاد. یعنی دستگاه روشن میشه و تقریباً به غیر lcd بقیه قسمت ها کار میکنه و پس از بررسی هایی که تو پست های قبل داشتیم (پست های قبلی رو مطالعه کنید) به این نتیجه می‌رسیم که مشکل از خو lcd هست و اونم دلیلش نفوذ مایعات به داخل lcd هست که باید عوض بشه. 🤓خوب حال عیب رو پیدا کردیم و بیشتر مسیر طی شده ولی متاسفانه این مدل lcd در بازار نیست 😩.
دیتاشیت ها رو بررسی می‌کنیم و می‌بینیم بسیار شبیه lcd های موجود در بازار هست فقط ترتیب پایه ها فرق داره و توجیه نداره از لحاظ هزینه و مدت زمان منتظر بشیم و هزینه بیشتر بدیم برای تهیه lcd و با یک تبدیل fpc 50به ۴۰ و یک سری سیم کشی دستگاه راه اندازی میشه.تو عکس ۶،۷ عکس پایه های lcd قرار داده شده.
چالش : اگه شما پارت نامبر lcd رو بزنید دیتاشیتی براش پیدا نمی‌کنید.
چطور پس متوجه ترتیب پایه ها بشیم تو این موارد.بنظرتون باید چکار کرد؟! 🤔🤔
.
با تشکر از هنرجو خوبم خانم اشرفی که زحمت اتصالات و ساخت تبدیل fpc رو کشیدن.
.
پ.ن = fpc مخفف Flexible printed cables که به همون ریبون قابل انعطاف میگن.
.
دستگاهی که عکساش گذاشته شده پالس اکسی متر کویودین نلکور هست که برای نمایش میزان اکسیژن اشباع خون و میزان ضربان قلب استفاده میشه.

Pulse Oximeter covidien nellcor
ساخت آمریکا
Made in USA 🇺🇸