تعمیر اتورفراکتور

▶️ دوستان تو روال عیب یابی و تعمیرات مهمترین چیز تشخیص هست و همیشه یادتون باشه از موارد سطح پایین و دم دستی شروع کنید به چک کردن و پله پله مراحل رو طی کنید.
چک کردن با چشم اولین مرحله است👀

تو عکس هایی که ضمیمه این پست شده با یک عیب رایج تو دستگاه ها آشنا میشید😎😉 اونم اینه که دستگاه هایی مثل این اتورفرکتومتر دستگاه روشن میشه ولی تصویر نداره ولی همه کارها رو انجام میده ظاهرأ اگه پست های قبل رو خونده باشید شبیه این مدل رو شرح تعمیرات گذاشته بودم. اگه اوناها جواب نداد عیب میتونه تو فلوچارت زیر باشه.
۱-خوب اولین کار تست ماژول نمایشگر هست که تو عکس ها مشخصه که ولتاژ داره وکلا تغذیه ها درسته.۲تا برای تغذیه ۱۲ولت که نوشته و ۲تا هم برای سیگنال ویدئو داره. حالا با اتصال اون به یک پترن ژنراتور که وظیفه اش تولید سیگنال های ویدیویی هست و تو تصویر آخر هست تستش میکنیم که می‌بینیم اوکی هست و تصویر داریم.
۲-میریم میبینم که مسیر سیگنال ویدئو به برد آیا تغذیه داره و به کجا ها رفته که تغذیه اوکی بود و به ای سی مبدلی رفته که با علامت براتون مشخص کردم حالا سیگنال های پایه ها رو با اسکوپ میگیریم و با اطلاعات دیتاشیت مقایسه میکنیم دوتا از پایه های داده هیچ سیگنالی ندارن 😬 🤔 شک میکنیم مدار رو کلا از برق میکشیم و تست دیودی انجام میدیم کمی مشکوک تر میشیم که پایه به فنا الی الله رفتن ظاهرا 😁
ای سی مشکوک به معیوب بودن درمیاریم و بیرون دوباره اندازه‌گیری میکنیم بله دیگه مریض اکسپایر شده 🤓😄 دیگن الان مطمئن مطمئنیم و میریم دنبال ای سی که می‌بینیم تو بازار نیستش. 🤷‍♂️
سفارش خارج میزاریم دوهفته دیگه میرسه دستمون و توی تصویر میبینید که درست میشه.😁😍
.
دستگاهی که عکساش گذاشته شده اتورفرکتومتر که وسیله ای برای تعیین نمره چشم هست
Autorefractometer prestige
ساخت کره جنوبی
Made in South Korea 🇰🇷

پ. ن:

Composite PAL Patern generator
وسیله هست که سیگنال های ویدئویی با شکل های متفاوت ایجاد میکنه.